Üye Girişi

Bir hesabınız mı var Giriş Yap

Bir hesabınız mı var Giriş Yap

Kişisel verileriniz, Kvkk Metni kapsamında işlenmektedir. “Kayıt Ol” butonuna basarak Üyelik Sözleşmesi’ni okuduğunuzu ve kabul ettiğinizi onaylıyorsunuz.

Hizmet Sözleşmesi

1-REZERVASYON KOŞULLARI VE ÜCRETLENDİRME

1.1 Müşterinin ödeyeceği bedel, müşterinin rezervasyonda seçtiği otel, konaklama, ulaşım, tur, bilet kriterlerine göre belirlenir. Müşteri, rezervasyon tutarını nakit, havale veya kredi kartı ile veya internet üzerinden sanal POS ile veya mail order ile öder.

1.2 Uçak, vapur, tren, otobüs vb. ulaşım araçlarının hareket saatleri rezervasyonun yapıldığı tarihte geçerli olan saatlerdir. Daha sonra taşıyıcı şirketlerin yapacağı tarife değişikliklerinden turizm sorumlu değildir.

1.3 Rezervasyondaki uçak, vapur, tren, otobüs, vb. ulaşım araçlarının hareket yeri saat ve sefer sayıları geziden önce   turizm kontrol edilmelidir. Herhangi bir sebepten dolayı ulaşım araçlarına bağlı olarak veya olmayan sebeplerden değişiklik yapılabilir.   Turizm tur hareket detaylarını yolculara bildirmekle birlikte yolcularımızda bu detayları öğrenmekle yükümlüdür.

1.4 Tura katılan tüketicinin her türlü gezide 50cm x 70cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile iki valiz uçaklı seyahatlerde ise 20 kg. bagaj götürme ve getirme hakkı vardır. Bagajların içinde para, kıymetli evrak ve benzeri değerli ziynet eşyaları bulundurulmamalıdır. Kaybolan bagaj içindeki kıymetli eşyadan YASU SEYAHAT TİCARET VE TURİZM ANONİM ŞİRKETİ sorumlu tutulmaz.

1.5 Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, turizminin ayrıca ve açıkça yazılı izin olmadan taşıt araçlarına ve konaklanacak tesislere alınmazlar.

1.6   Turizm personelinin ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumunda kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değer ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının ½ si kaybolan eşya sahibine ödenir.

1.7   Turizm tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından en çok gezinin bedeli kadar sorumludur.

1.8 Vize ve pasaport işlemleri tüketiciye aittir. Ancak gezinin başlamasından 1 ay önce gerekli tüm belgelerin eksiksiz olarak   turizmi ne teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde vize işlemleri takip edilebilir. 1 aylık sürede veya daha sonra vize için teslim edilen pasaportla ilgili olarak, vize işlemleri tamamen konsoloslukların inisiyatifinde olduğundan   turizminin vize alınamamasından dolayı herhangi bir sorumluluğu yoktur. Vize alınması o ülkeye giriş garantisi vermediğinden, ülkeye kabul edilmeyenler açısından turizm şirketinin hiçbir sorumluluğu yoktur. Ve bu sebeple herhangi bir iade veya tazminat ödemez.

1.9 YASU SEYAHAT TİCARET VE TURİZM ANONİM ŞİRKETİ tarafından düzenlenen otobüslü turlarda, yolcunun şahsen ya da firmamız aracılığıyla yaptığı vize başvurularında herhangi bir nedenle vize reddiyle karşılaşılması durumunda, turun başlangıç tarihine 15 gün kalana kadar yapılan iptallerde tur ücretinin tamamı iade edilir. Ancak, turun kalkışına 15 günden daha az süre kala gerçekleşen iptallerde herhangi bir iade yapılmaz.

1.10 YASU SEYAHAT TİCARET VE TURİZM ANONİM ŞİRKETİ tarafından düzenlenen uçaklı turlarda, tur ücretinin tahsil edilmesinden sonra, herhangi bir iade yapılması kesinlikle mümkün değildir.

1.11 Rehber ücreti, rehber olduğu belirtilen turlarda tur bedeline dahildir.

1.12 İmzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici (ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) bu sözleşmeyi okuyup kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici (ler) in turizm aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler ve   turizminin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde turizminin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı taahhüt etmişlerdir.

1.13 Rezervasyonda belirtilen Paket Tur tarihleri arasında ya da tur başlangıcında meydana gelebilecek doğa olayları, toplumsan olaylar, uluslararası ilişkiler, teknik arızalar, grev ve protesto gibi olaylardan turizm sorumlu tutulamaz.

 

1.14 Kullanıcılar rezervasyon sonucunda yazdırılan voucher (bilet-sözleşme) ve ödeme makbuzundaki gerekli alanlarını imzalayarak 0212 806 53 68 numarayı arayıp yollayarak rezervasyonlarını sonlandırmış olurlar. Bu işlem sonrasında kendilerine sözleşmenin   turizm tarafından onaylanmış hali faks veya elektronik posta ile gönderilecektir.

1.15 Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile   turizm kalan kopyası arasında çelişki olursa turizm kalan kopya kayıtları esas alınacaktır.

1.16 Bu sözleşmeden doğan uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul Mahkemeleri yetkilidir.

2- SÜRE ve FESİH:

2.1. Müşteri ödemesini yaptığı rezervasyon ile ilgili değişiklik isteğini 30 gün önceden yazılı olarak belirtmediği sürece işbu sözleşmede yazılı konaklama şekilleri geçerlidir.

Otobüs ile kalkışlı Yunan Adası Turlarımızda kalkış tarihinden 30 gün öncesine kadar koşulsuz iptal hakkınız bulunmaktadır. 30-21 gün arasında %50 kesintili, 21 gün altında ise %100 kesintili iptal işlemi yapılabilmektedir. Eğer gezide yeterli katılım sağlanamazsa, acente gezinin hareket tarihinden 7 gün önce iptal bildiriminde bulunabilir. Bu durumda, iptal bilgisi tarafınıza iletilecektir.

2.2. Acente gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye de bildirmek kaydı ile, ilan ettiği veya kayıt aldığı otel rezervasyonunu başlangıç tarihinden 14 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen değiştirip veya iptal edebilir. Müşteri bu değişiklikleri ve iptali kabul etmediği takdirde, rezervasyonunun iptal edilip, ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda müşterinin tazminat hakkı doğmaz. Ödeme kredi kartı ile yapıldı ise; kredi kartı komisyonu, müşteriye iade tutarından tenzil edilip kredi kartına iade edilir.

2.3. Müşteri, rezervasyonunu kendisinin veya 1. derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıklarını ve ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi bir rapor ile belgelemeleri halleri dışında kalan bir sebep ile rezervasyon tarihinin başlamasından 15 gün öncesine kadar iptal- talep etmesi halinde konaklama bedelinin %35 ‘inden az olmamak üzere acente tarafından belirlenecek işlem ücretini, 15 günden az bir süre kala ise konaklama ücretinin tamamını ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Bu hususta Uluslararası NO-SHOW kurallarını taraflar kabul eder.

2.4. Müşteri, rezervasyonunu kendisinin veya 1. derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıklarını ve ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi bir rapor ile belgelemeleri halleri dışında kalan bir sebep ile rezervasyon tarihinin başlamasından 15 gün öncesine kadar DEĞİŞİKLİK talep etmesi halinde 50 TL İşlem ücretini ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Bu hususta Uluslararası NO-SHOW kurallarını taraflar kabul eder.

2.5. Charter veya tarifeli uçuşlarda ACENTE, havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28/09/1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde uçuş saatleri ve parkur değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 24 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir. Havayolu şirketleri tarafından yapılabilecek saat değişiklikleri ve olabilecek rötarlardan ACENTE sorumlu tutulamaz. Uçak Bileti iptallerinde, Havayollarının iptal koşulları geçerlidir.

2.6. Müşteri, yaptırdığı otel rezervasyonunu, konaklama tarihinin başlamasından 15 gün öncesine kadar istediği kişiye devredebilir. Devir alan müşteri bakiyeden ve devir sebebiyle doğan masraflardan devir eden ile müteselsilden sorumludur.

2.7. Costa Smeralda Gemi şirketinin iptal şartlarına göre; seyahate + 76 gün kala yapılan iptallerde hizmet bedeli olarak kişi başı 100,- Euro, 75 - 46 gün kala toplam tur ücretinin %25 'i, 45 - 30 gün kala toplam tur ücretinin % 50 'si, 29 – 15 gün kala toplam tur ücretinin %75’i, 14 - 0 gün kala % 100 ' ü yanmaktadır. Belirtilen şartlar promosyon kodlu rezervasyonlarda geçerli değildir. Depozito tamamen yanabilir ve daha ağır iptal şartları uygulanabilir. Lütfen teyit ediniz. Uçak bileti iptali ayrı yansıtılacaktır.

 

2.8. Selectum Blu Sapphire gemi şirketinin kalkışına 30 günden fazla var ise ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar (Zorunlu seyahat sağlık sigortası, paket tur ile ilgili üçüncü kişilere yapılan ve geri alınamayacak olan ödemeler) hariç olmak üzere herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. 30-21 gün %85 ceza kesilir. 20 gün ve altı %100 ceza kesilir.

3- MÜCBİR SEBEPLER:

3.1. İşbu sözleşmede belirtilen Otel rezervasyonu tarihleri arasında, başlangıcında veya öncesinde meydana gelebilecek doğa olayları, toplumsal olaylar, uluslararası ilişkiler, teknik arızalar, grev ve protesto gibi ve otelin hizmetinin eksik veya hizmet vermemesinden dolayı olaylardan doğan durumlarda acente sorumlu tutulamaz.

4- DİĞER HÜKÜMLER

4.1 İşbu sözleşme, münhasıran otel rezervasyonuna ilişkin olup, acente müşterinin kesin rezervasyon talebini alarak bu sözleşmeyi imzasını müteakip, öngörülen konaklama tesisi nezdinde müşterinin kesin rezervasyonunu gerçekleştirerek konaklama tesisinden rezervasyon teyidini almakla, sözleşmesel mükellefiyetini yerine getirmiş olur. Kesin rezervasyonun acente tarafından sağlanmasından sonra, rezervasyonun gerçekleşmesinde konaklama tesisi yahut müşteriden kaynaklanacak sorunlarda, acentenin mesuliyeti yoktur. Böyle bir problemin mevcudiyetinde, müşteri, konaklamada doğacak evsaf değişiklikleri veya eksiklikleri hususunda, yalnızca konaklama tesisi işletmecisine müracaat edeceğini, acenteden herhangi bir talebi olmayacağını kabul ve taahhüt eder.

4.2. Müşteri konaklama esnasında herhangi bir durumdan dolayı şikayetçi olması halinde, hizmeti kısmen veya sonuna kadar kullanması durumunda, herhangi bir tazminat veya bedel iadesi talep etmemeyi kabul eder.

4.3 Müşteri otel rezervasyonu tarihi içerisinde, otelde aldığı hizmetten şikayetçi olursa ve ayrılmak isterse bunu bulunduğu otel ve acenteye yazılı olarak bildirmek zorundadır. Acente, müşterinin rezervasyonu için yapmış olduğu ödemeyi otelden geri alabilir ise müşteriye iade ödemesini yapacaktır.

4.4. Acente, rezervasyon yapmayı vaat ettiği konaklama tesisinin vasıfları ve yıldızlaması ile, konaklama tesisinde öngörülen hizmetler ile ilgili bilgiyi, konaklama tesisinin beyanına ve broşürlerine dayanarak ilan etmiş olup, konaklama tesisinin, ilan ve deklarasyonlarında yer alan evsafta ve yıldızlama standartlarında hazır bulundurulmamasından dolayı, acentenin mesuliyeti mevcut değildir. Bu mesuliyet münhasıran konaklama tesisinin mesuliyeti olup, müşteri bu standart eksikliği yahut hizmet kusurlarından dolayı münhasıran konaklama tesisine karşı talep ve tazmin hakkına sahip olduğunu kabul beyan eder. Konaklama tesisinin öngörülen standartları taşımaması veya konaklama başlayacağı tarihte bu standartlarda hizmet verebilecek durumda olmaması halinde, acente müşteriyi aynı standartlarda, aynı civarda bir başka konaklama tesisinde konaklatmak üzere, rezervasyon yaptırmak ve konaklatmak hakkını haizdir. Müşteri böyle bir değişikliği kabullenmez ise, rezervasyon toplam bedelinin %35 inin kendisinden tenzilini kabul beyan eder.

4.5. Seyahat sigortası hizmeti satın alan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.

4.6. Müşteri bu otel rezervasyonu ile imza altına alınan ve sözleşmede adı geçen otel hakkında her türlü bilgiyi aldıktan sonra bu sözleşmeyi okuyarak imzaladığını taahhüt eder ve otelde aldığı hizmet eksikliği ve ayıplı maldan dolayı doğacak şikayetlerinden dolayı acenteyi sorumlu tutamaz.

4.7. Müşteri bu otel rezervasyonu sözleşmesini, mail order, sanal pos, havale veya eft, ile alarak herhangi bir sebepten dolayı imzalayamamış olsa dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog, internet sitesi veya ilanlar ile öğrenmiş olup, bu otel rezervasyonu sözleşmesini yukarıdaki yazılı şartlarda almayı taahhüt etmişlerdir.

4.8. Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile acentede kalan kopyası arasında çelişki olursa acentede kalan kopya kayıtları esas alınacaktır. Taraflar arasında her türlü, e-posta, fax mesajlaşmaları kat’i delil niteliğinde sayılacak olup, şirket kayıtları esas teşkil edecektir. Taraflar bildirdikleri adreslerinin ve telefonlarının her türlü iletişim ve tebliğe yarar adresleri ve telefonları olduğunu kabul etmiş olup, bu adres ve telefonlarda herhangi bir değişikliğin diğer tarafa yazılı bildirimi yapılmadığı müddetçe, bildirilen adres ve telefonlara yapılacak her türlü tebliğ ve bildirimlerin kendilerine yapılmış olacağını kabul beyan ederler.

4.9. Sözleşmeden doğacak uyuşmazlıkların çözümü için, taraflar TÜRSAB Tahkim Kurulunun tahkim yetkisini beraberce belirlemiş ve kabul etmiş olup gerek tüketici sorunları hakem heyetleri gerekse tüketici mahkemeleri nezdinde müracaatta bulunulmayacağı ve evvelemirde meselenin tahkim sureti ile halli cihetine gidileceği hususunda mutabıktırlar. Tahkim kararlarına ve sair itirazların halline ilişkin açılacak dava ve icra takiplerinde İstanbul Mahkeme ve icra müdürlükleri yetkilidir. 

5. GENEL HÜKÜMLER

5.1 - Acente, taahhüt ettiği hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3. kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur. Acente sorumluluğu dâhilindeki hallerde, tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve hizmet esnasında tüketiciye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin tüketici tarafından alınıp kullanılmış veya tüketilmiş olması tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.

Acentenin Sözleşmeye Kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TURSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır.

 

İmza Tarihi ve Yürürlük

İşbu sözleşme .. /.. / .... tarihinde İstanbul’da gayri kabili rücu ve iki nüsha olarak düzenlenerek imzalanmış ve aynı tarihte yürürlüğe girmiştir.

 

YASU SEYAHAT TİCARET VE TURİZM ANONİM ŞİRETİ                      NİHAİ TÜKETİCİ (KUPONU SATIN ALAN KİŞİ)                

                                                                                                                  TÜKETİCİ VE YANINDA KATILAN KİŞİLER ADINA

                                                                                                                       TÜKETİCİ            ADI SOYADI                İMZA